כל מה שצריך לדעת על הערכה מעצבת
לפני שבאים למפגש השני...
ארבע שאלות עם פידבק מלמד, רגע לפני שמתחילים


שם:
מתחילים
מה זה הערכה לשם למידה (הל"ל)?
תהליכי הערכה שנעשים בסוף תהליכי הלמידה, כדי לבחון ולסכם.
תהליכי הערכה שנועדו לקידום איכות הלמידה וההוראה.
תהליכי הערכה פנימיים שמבצעים בתי הספר בעצמם.

מדוע תורמת הערכה מעצבת לחיזוק המוטיבציה ותחושת המסוגלות של התלמידים?
כי היא נעשית תוך כדי הלמידה.
כי הדגש הוא לא על הציון.
כי היא מדריכה את התלמידים איך להשתפר ולהצליח.

איך משפיע השימוש בהערכה מעצבת על איכות ההוראה של המורים?
הציונים, שהם עיקר תהליך ההערכה, נותנים למורים משוב מדוייק על הישגי התלמידים.
המוקד בתהליך ההערכה הם המורים ודרכי ההוראה שלהם, והם מקבלים כלים להתקדמות ושיפור.
המורים מקבלים משוב בזמן אמת על תהליכי הלמידה ויכולים להתאים את דרכי ההוראה לצרכי התלמידים.

איך אפשר להשתמש במשוב ככלי להערכה מעצבת?
ניתן משוב ברור ומיידי: תשובה נכונה/לא נכונה, וכך ילמדו התלמידים איך להשתפר.
נשתמש במשוב מקדם למידה, כזה שיוצר דיאלוג עם התלמידים ומעודד אותם להתמודד עם הטעויות שלהם.
נבקש ממורים עמיתים או מגורמי הנהלה לתת משוב לתלמידים, כדי שיקבלו זווית ראיה נוספת על ההישגים שלהם.
לתוצאות


תודה רבה, נתראה במפגש הלמידה