פיתוח חשיבה מסדר גבוה – גם בתהליכי הערכה
לפני שבאים למפגש השלישי...
ארבע שאלות עם פידבק מלמד, רגע לפני שמתחילים


שם:
מתחילים
מה מאפיין חשיבה מסדר גבוה?
חשיבה לינארית וסדורה, שמובילה לפתרון חד וברור.
חשיבה שרלוונטית בעיקר בתחומי דעת מתמטיים וריאליים.
חשיבה שמובילה את התלמידים לעבד את המידע ולחפש בו מבנים ומשמעויות.

כיצד יכולה השפה בה אנחנו משתמשים לקדם פיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה?
נשתמש בשפה שמגדירה יעדים ודורשת תשובות ברורות: "ענו על השאלות בקצרה", "כתבו 'נכון' או 'לא נכון' ביחס לכל היגד".
נשתמש בשפה אמפתית ומכילה כדי לעודד את התלמידים לחשוב.
נשתמש במושגים שמעודדים חשיבה כמו: "הסבירו את דעתכם" או "אלו מסקנות תוכלו להסיק מהטקסט שלפניכם".

מהם תהליכי חשיבה?
הדרכים בהן המוח שלנו מעבד מידע חדש.
משימות מורכבות שכדי לבצע אותן צריך להשתמש במספר אסטרטגיות חשיבה.
פעולות קוגניטיביות ממוקדות, כמו למשל: שאילת שאלות, העלאת השערות.

איזה שינוי חל בתפקיד המורים, כאשר ההוראה וההערכה מתמקדות בפיתוח דרכי החשיבה?
המורים הופכים למנחי הלמידה.
מעמד המורים כמקורות של ידע וסמכות מתחזק.
הקשר האישי עם התלמידים מתחזק.
לתוצאות


תודה רבה, נתראה במפגש הלמידה